Hardloop apps > Motivatie binnen handbereik

Motivatie binnen handbereik

Hardloop apps

Tegenwoordig zijn er steeds meer hardlopers die met behulp van een app gaan hardlopen. Via deze hardloop apps kun je eenvoudig je resultaten bijhouden.

267 aanbiedingen tot 43% korting
"Een hardloop app houdt namelijk niet alleen je hardlooptijden en afgelegde route bij, maar probeert je ook verder te helpen aan de hand van deskundige schema’s of handige tips"

Tips hardloop apps

Hardloop apps maken hardlopen nog leuker en uitdagender. Bovendien geeft het je extra motivatie. Met hardloop apps kan je bijhouden hoeveel je hebt gelopen, je snelheid, je looproute, je verbrande calorieën, je vorderingen en nog veel meer. Hardloop apps herinneren je ook aan het feit dat je voor de training een warming-up moet doen en na de training een cooling down. Doordat de hardloop apps ook je favoriete muziek aanpassen aan je ritme, wordt je uiteindelijk nog meer gestimuleerd voor sneller hardlopen.

1. Endomondo

Ben je een echte hardloper maar hou je ook van andere sporten? Dan is Endomondo wel wat voor jou. In deze app hou je namelijk allerlei statistieken bij van meer dan 60 verschillende sporten. Daarnaast kun je jezelf ook uitdagen met trainingsdoelen en je laten motiveren door je vrienden.

Als je gebruik maakt van de betaalde versie kun je een persoonlijk trainingsplan krijgen en heb je toegang tot nog meer statistieken zoals een analyse van je hartslagzone. Wat natuurlijk erg handig is als je traint om bijvoorbeeld af te vallen.

2. Evy

Wie ooit is begonnen met hardlopen heeft vast weleens gehoord van Evy. Je kunt gewoon de Evy hardloop app downloaden. Als je een abonnement afsluit kun je gebruik maken van 25 verschillende trainingsschema’s die je helpen van je eerste 5 km tot aan de marathon. Inclusief de persoonlijke begeleiding van Evy én aanmoedigingen.

3. Garmin Connect

Naast duidelijke grafieken en data biedt de hardloop app ook live run tracking, zodat je vrienden je kunnen volgen terwijl je aan het sporten bent. Met Garmin Connect kun je ook segmenten creëren en tegen anderen racen. Trainingsschema’s zijn niet te vinden in de app maar wel op de Garmin Connect-website.

Het aanbod is best ruim: van 5-kilometer beginnersschema’s tot marathonschema’s voor diehards die vijf keer per week willen trainen. Vanuit Connect kun je de schema’s met je Garmin horloge synchroniseren. In de app kun je vervolgens de voortgang van je schema bekijken.

4. Nike Plus

Bij Nike Run Club draait het vooral om plezier, beloning en motivatie. De app houdt je afstand, tempo en tijd bij, maar ook niet meer dan dat. In het menu ‘Vrienden’ kun je jezelf vergelijken met je vrienden. Een simpel klassement geeft weer wie er het meeste heeft gelopen of wie er de meeste uitdagingen heeft voltooid.

De functie coach geeft je individuele trainingsschema’s, tips en advies. Je kunt er ook video’s bekijken van de trainingen van topatleten die door Nike worden gesponsord. Tot slot kun je ook sporthorloges van Garmin of TomTom verbinden met de app.

5. Runkeeper

Motivatie binnen handbereik. Volg de audiobegeleiding en doe mee aan virtuele uitdagingen, hardloopgroepen en meer. De hardloop app is ontworpen om hardlopen interessant te houden, zodat je gemotiveerd blijft. Gratis voor iedereen.

Als je upgrade doet naar de nieuwe premium-versie, krijg je gedetailleerde infografieken van je voortgang. Bovendien krijg je toegang tot trainingsschema’s, ontworpen door Asics, zodat je klaar bent voor wedstrijden (en je persoonlijke records blijft verbeteren). Download de Runkeeper-app vandaag nog en word lid van een gemeenschap die is toegewijd aan het bereiken van hardloopdoelen.

6. Slimrun

Slimrun is een hardloop app om slanker en fitter door het leven te gaan. De persoonlijke coach, de juiste muziek en de zorgvuldig opgebouwde schema’s, zorgen ervoor dat het gewicht vermindert en de conditie sterk verbetert. Slimrun is dan ook ontwikkeld voor iedereen die actief wil gaan bewegen.

De verschillende instap nivo’s geven iedereen de mogelijkheid Slimrun optimaal te gebruiken, waar en wanneer het uitkomt. Start vandaag nog met Slimrun. Voor iedereen is er een nivo om van start te gaan.

7. Strava

De gratis versie biedt via overzichtelijke menu’s makkelijk toegang tot je trainingsgegevens zoals afstand, tijd, hoogtemeters en eventuele hartslag etc. Wil je je data uitvoeriger analyseren? Ga dan voor de premiumversie. Daarmee kun je jezelf ook doelen stellen die Strava zorgvuldig voor je bewaakt.

Door maandelijkse uitdagingen te voltooien kun je virtuele bekers en badges verdienen. Ben je verslingerd aan je vaste looproute maar vind je dat soms een beetje saai? Geen probleem. Iedere keer dat je de route sneller aflegt, of bepaalde delen van je route, krijg je ook een beker. Je kunt dus flink losgaan iedere training en zoveel mogelijk bekers verzamelen.

8. Jumbo Foodcoach

De app geeft je een professioneel en persoonlijk voedingsplan om beter te presteren. Jumbo Foodcoach adviseert je bij het bewaken van je energiebalans en coacht je hoe je voldoende koolhydraten en de juiste hoeveelheid eiwitten verspreid over een dag binnen krijgt. En dat met lekkere, makkelijke en gevarieerde recepten.

Hardloop apps delen:

Voordelig sporthorloge kopen

Verbeter je hardloopprestaties met de beste sporthorloges. Een sporthorloge is een effectief hulpmiddel om het uiterste uit je prestaties te halen.

62 aanbiedingen tot 43% korting

Meer hardlooptraining

Fietsvakantie Mont Ventoux - De reus van de Provence
Sportfit

Mont Ventoux fietsen

De Mont Ventoux fietsen is waarschijnlijk na de Alpe d’Huez de beroemdste fietsberg voor veel Nederlanders en Belgen. De klim is lang, steil en vol met historie.

Lees meer »
Beginnen met fitness: sterke start
Sportfit

Beginnen met fitness

Wanneer je wilt beginnen met fitnes is het belangrijk om je goed voor te bereiden. Want spieren ontwikkelen zich niet alleen door het doen van intensieve trainingen, maar ook je voeding en rust zijn belangrijk.

Lees meer »
Blessurevrij hardlopen > Blijf conditioneel sterk
Sportfit

Hardloopblessures voorkomen

Jezelf uitdagen steeds verder en sneller te lopen, brengt risico’s met zich mee. Meer dan de helft van alle lopers heeft weleens last van pijnklachten of hardloopblessures. Zelfs de meeste getrainde lopers ontkomen er niet aan.

Lees meer »

Geef een reactie