Inspanningstest

Train gericht en efficiënt

Inspanningstest

De inspanningstest of conditietest geeft informatie over uithoudingsvermogen en trainingszones. Essentieel bij verantwoord, gericht en efficiënt trainen.

"Een inspanningstest is een perfect middel om jouw conditie in kaart te brengen en vormt een goede basis om een gericht en persoonlijk schema op te stellen"

Wat is een inspanningstest

Met een inspanningstest kun je o.a. je hartslagzones en omslagpunt bepalen. Het is daarom zeer belangrijk wanneer je efficiënter en meer verantwoord wilt gaan trainen. Daarnaast zie je wat je conditie is op dit moment.

De meting geeft je veel inzicht hoe je het beste kunt trainen en hoe je het beste je doelen kunt bereiken. Je ontvangt een rapportage met je gezondheidsprofiel en alle gemeten trainingszones. Wanneer je een sporthorloge of fietscomputer gebruikt is het mogelijk om op basis van hartslag of vermogen te trainen. Je zult merken dat je hiermee flinke stappen kunt maken, mits goed uitgevoerd.

Voor wie?

De duursporten lopen en fietsen lenen zich uitstekend voor de trainingen. Je uithoudingsvermogen wordt stap voor stap aantoonbaar verbeterd. Je bent actief aan het werk om je hersteltijd na een gedane taak te verkorten.

Fietsen
Wielrenner of mountainbiker, beginner of semi-prof, getraind of ongetraind, en wil je weten hoe je het maximale uit het fietsen kunt halen? Wil je jezelf op een verantwoorde en gerichte manier trainen? Wil je je voorbereiden op een wielerronde of een fietstocht zoals: Alpe d’HuZes of Mont Ventoux? 

Hardlopen
Wil jij verantwoord een marathon uitlopen? Of een ander hardloopevenement? Of gewoon slim hardlopen in het juiste tempo? Start dan met een inspanningstest en laat een hardloopschema maken!

Waarom een inspanningstest doen?

Als sporter wil je graag een realistisch doel hebben om naartoe te kunnen werken. Op jouw eigen unieke hartslagzone trainen heeft als voordeel dat er effectief en specifiek wordt getraind. Daarnaast kan er heel goed gemonitord worden welke vooruitgang er wordt geboekt.

  • Verantwoord, gericht en efficiënt trainen
  • Goed volbrengen van evenementen
  • Optimaal presteren tijdens wedstrijden
  • Inzicht krijgen in trainingswaarden
  • Trainen op hartslag
  • Bepalen van omslagpunt en hartslagzones
  • Fitter worden
  • Afvallen

Sporthorloges

Ken je niveau met sporten en personaliseer je hartslag-, snelheids- en vermogenszones zodat je altijd het meeste uit je training kunt halen. Je kunt met de test ook je maximale hartslag achterhalen.

Polar hardlooptest

Als je je persoonlijke hartslag-, snelheids- en vermogenszones vastlegt, wordt je training zinvoller dan ooit. Je kunt je hardlopen en je training nu altijd voor 100% baseren op je huidige sportniveau, zonder extra apparatuur of kosten.

303 aanbiedingen tot 29% korting

Vind jouw inspanningstest

Train gericht en efficiënt

2.0 Vitaal

Naarden

2.0 Vitaal werkt met de Energy Control Methode, die omvat een rustmeting, een inspanningstest en een trainingsadvies inclusief ademtherapie om het lichaam weer zo goed mogelijk in balans te krijgen.

Inspanningstest delen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

Meer training

Trainen op hartslag geeft aan hoe intensief een sportactiviteit is.
Sportfit

Trainen op hartslag

Trainen op hartslag geeft aan hoe intensief een sportactiviteit is en hoe hard je lichaam moet werken om het vol te houden. Gericht trainen doe je op hartslag, in de juiste zones en voor de juiste duur.

Lees meer »
Haal meer uit je training met hartslagzones.
Sportfit

Hartslagzones

Sporters kunnen hartslagzones aanhouden om meer uit hun training te halen zoals het verbeteren van de conditie of meer focus op het verbranden van vet. Hartslagzones zijn per persoon verschillend en moeten dan ook individueel worden bepaald.

Lees meer »
Omslagpunt berekenen voor je sport kan je helpen bij je training.
Sportfit

Omslagpunt berekenen

Het omslagpunt bij het hardlopen bepalen kan je helpen bij je training. Het omslagpunt (of anaerobe drempel) is de hartslag waarbij je lichaam meer melkzuur aanmaakt dan dat je lichaam als brandstof gebruikt. Je voelt dat door zware bovenbenen.

Lees meer »