Fitness training

Afvallen met fitness: strak en fit op de loopband

Sport sterk

Fitness training

Fitness helpt je bij het bereiken van verschillende doelen: van spierontwikkeling tot conditieverbetering en van gewichtsverlies tot sportspecifieke trainingen.

"Het stellen van doelen is belangrijk met fitness. Dit komt omdat bij het stellen van doelen de aandacht gericht wordt op belangrijke aspecten van de taak die uitgevoerd moet worden"

Beginnen met fitness

Fitness kan in twee delen worden opgedeeld. Je hebt binnen de fitness het cardio gedeelte en het krachttraining aspect. Het is dan ook het meest ideaal als je in jouw trainingsschema een combinatie hebt van beide aspecten.

Beginnen met fitness: sterke start
Sportfit

Beginnen met fitness

Wanneer je wilt beginnen met fitnes is het belangrijk om je goed voor te bereiden. Want spieren ontwikkelen zich niet alleen door het doen van intensieve trainingen, maar ook je voeding en rust zijn belangrijk.

Lees meer »

Fitness doelen

Het stellen van doelen is belangrijk met fitness. Dit komt omdat bij het stellen van doelen de aandacht gericht wordt op belangrijke aspecten van de taak die uitgevoerd moet worden. Doelen werken daarnaast ook motiverend en zorgen voor betere resultaten.

Beginnen met fitness: sterke start
Sportfit

Beginnen met fitness

Wanneer je wilt beginnen met fitnes is het belangrijk om je goed voor te bereiden. Want spieren ontwikkelen zich niet alleen door het doen van intensieve trainingen, maar ook je voeding en rust zijn belangrijk.

Lees meer »
Conditie opbouwen > Voel je fit en gezond
Sportfit

Conditie opbouwen

Het hebben van een goede conditie en het optimaliseren van jouw prestaties heeft te maken met je lichamelijke basiseigenschappen. Voor de beste prestatie is het belangrijk om een combinatie te vinden tussen deze basisprincipes van sporten.

Lees meer »
Afvallen op een hometrainer - Perfecte keuze
Sportfit

Afvallen op een hometrainer

Trainen op een hometrainer is een goede manier om extra calorieën te verbranden. Doordat je spieren en gewrichten weinig belast, is dit een gezonde manier om structureel af te vallen.

Lees meer »

Doelgericht trainen

De personal trainers zijn expert op het gebied van motiveren en het bereiken van een sportdoel. Doordat de trainingen naadloos aansluiten op jouw levensstijl, behaal je het beste resultaat.

Veel gestelde vragen

Over fitness training

Wanneer je net begint met trainen is het soms lastig om te bepalen hoeveel dagen je moet en kunt trainen. Een leidraad is dat je een spiergroep altijd 48 uur met rust moet laten om volledig te herstellen. Dan kom je al snel uit op 3 dagen per week, waar je elke training een andere spiergroep traint. Hoe ziet je week er dan uit?

Als je gaat beginnen met krachttraining heb je feitelijk de keuze uit twee soorten fitness oefeningen, wetende de isolatie oefeningen en de samengestelde, oftewel compound oefeningen. Wanneer je een isolatie oefening doet werkt er feitelijk maar een spier mee bij de uitvoering van de oefening. Indien je kiest voor samengestelde of compound oefeningen werken er meerdere spieren mee.

Jan-Lammert

Jan-Lammert

Heb je nog vragen over fitness training stel ze hieronder.

Fitness training delen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp

Fitness tips

De maximale hartslag wordt gebruikt om belangrijke gegevens zoals jouw omslagpunt en hartslagzones te berekenen.
Sportfit

Maximale hartslag

De hoogst haalbare hartslag voor jou is je maximale hartslag. De maximale hartslag wordt gebruikt om belangrijke gegevens zoals jouw omslagpunt en hartslagzones te berekenen. De hoogte van je maximale hartslag zegt niets over je conditie.

Lees meer »
Omslagpunt berekenen voor je sport kan je helpen bij je training.
Sportfit

Omslagpunt berekenen

Het omslagpunt bij het hardlopen bepalen kan je helpen bij je training. Het omslagpunt (of anaerobe drempel) is de hartslag waarbij je lichaam meer melkzuur aanmaakt dan dat je lichaam als brandstof gebruikt. Je voelt dat door zware bovenbenen.

Lees meer »
Sportfit

Toes to bar

Het is een intensieve beweging die kracht én flexibiliteit van je vraagt. Het werkt zo: je hangt aan een stang en gooit je benen in de lucht zodat je met je tenen de stang aantikt. Het is de koning van de leg raises.

Lees meer »